319 kr
Det billigaste priset för Food Allergy Management CDD hundfoder – 2 kg är just nu 319.00 kr. För att läsa mer klickar du på knappen nedan som tar dig direkt till den rekommenderade butiken.
Beskrivning
Hundfodret är särskilt utformat för hundar med foderämnesallergi eller foderämnesintolerans och innehåller råvaror som ger lägre risk för att din hunds överkänslighet ska triggas. Alla ingredienser är mycket lättsmälta med ett fåtal protein och kolhydratskällor som alla har ett lågt fettinnehåll. Fodret motverkar också nedsatt matsmältning och/eller nedsatt funktion av bukspottkörteln. Begränsat antal ingredienser för att minska risk för allergisk reaktion. Med lågt purininnehåll, minskad proteinnivå och alkaliserande verkan på urinen kan fodret hjälpa till att minska bildandet av uratkristaller. Baserat på produkter såsom ris och ägg som är mindre benägna att orsaka en reaktion. Se detaljerad fodergiva på påsens baksida. Anpassa mängden efter djurets individuella näringsbehov. Faktorer så som ras, aktivitetsnivå och livsstadie gör att det dagliga behovet kan variera. Ris Äggpulver Mineraler Fett från fläsk Hydrolyserat protein Vitaminer och spårämnen (inklusive kelaterade spårämnen) Cellulosapulver Psyllium husk Metionin Rosmarinextrakt Med naturliga antioxidanter (tokoferoler, rosmarinextrakt och C vitamin) Innehåller inga tillsatta konstgjorda färg- eller smakämnen Näringsinnehåll Per 100 g Omsättbar energi 1584 kJ Protein (råprotein) 16 g Fett (råfett) 12 g Kolhydrater (NFE) 56,8 g Fibrer (råfibrer) 1 g Kalcium 0,7 g Fosfor 0,54 g Natrium 0,5 g Purin 0,02 g Omega-3 fettsyror 0,15 g Förhållande n-3:n-6 1:14 Vatten 8,5 g Vikt Mängd 2,5 – 5 kg 55 – 90 g 5 – 10 kg 90 – 150 g 10 – 15 kg 150 – 200 g 15 – 20 kg 200 – 250 g 20 – 25 kg 250 – 295 g 25 – 30 kg 395 – 340 g 30 – 35 kg 345 – 380 g 35 – 40 kg 380 – 420 g 40 – 50 kg 420 – 500 g 50 – 60 kg 500 – 570 g 60 – 70 kg 570 – 640 g 70 – 80 kg 64 – 710 g
Vårt test har genomförts av flertalet personer, genom att ställa produkternas specifikationer, innehåll och funktioner mot varandra. Målet är att ge en transparent bild om den bästa produkten. I vissa fall har vi även testat de fysiska produkterna om detta anses vara relevant.